wtorek, 28 stycznia 2014

krakersy cebulkowe

Mała, smaczna, cebulkowa przekąska. Ciasto jest bezproblemowe, zwarte, nie przykleja się- same zalety. Ciasteczka zawierają zupkę w proszku. Ja użyłam cebulowej, w oryginalnym przepisie była czosnkowa. To takie ciasteczka na słono, warto czasem urozmaicić słodkie wypieki :)

UWAGA! Krakersy mają małą wadę. Mimo rewelacyjnego smaku, nie są zbyt chrupkie. Konsystencja po upieczeniu może być inna od oczekiwanej.


Składniki (na 2 blaszki):
  • ok. 40 g zupki cebulowej (lub czosnkowej) w proszku (np. 2 gorące kubki, ja użyłam takiej)
  • 2 i 1/4 szklanki mąki pszennej
  • 130 g masła/ margaryny
  • 0,5 szklanki jogurtu naturalnego/ śmietany
  • łyżeczka suszonego koperku
  • łyżeczka kurkumy (pominęłam)
  1. Do miski przesiać mąkę, dodać zupkę w proszku, przyprawy i wymieszać. Dodać masło i jogurt i zagnieść gładkie ciasto.
  2. Ciasto wałkować na grubość 3-5 mm, wycinać krakersy foremką lub kieliszkiem. Układać na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia.
  3. Piec obie blaszki na raz na termoobiegu w temperaturze 200°C aż będą rumiane (ok. 20 min).
SMACZNEGO!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz