niedziela, 9 czerwca 2013

pierwsze kroki i torcik truskawkowo-czekoladowy

Od niedawna przygotowywanie wszelkich słodkości to moje częste zajęcie. Szperam w internecie, eksperymentuję i robię co się tylko da i na ile wystarczy mi czasu, bowiem chodzę do liceum i muszę pogodzić słodką pasję z nauką :) Zapisywanie przepisów w tradycyjnym zeszycie jest po prostu nudne- czemu by nie spróbować poprowadzić bloga? no i jestem. Coś tam z gotowych przepisów, coś tam od siebie. Trochę zdrowia, ale i bomb kalorycznych- wszystko jest dla ludzi! taki mam plan :) Zapraszam serdecznie do śledzenia moich pierwszych kulinarnych kroków.

A na pierwszy ogień pójdzie torcik truskawkowo-czekoladowy, który zrobiłam wczoraj. Jakiś czas temu pomyślałam, że warto by zrobić mocno czekoladowe ciasto, na to pyszne, świeże truskawki ukoronowane bitą śmietaną posypaną czekoladą. Pomysł jak najbardziej trafiony! Spód wyszperałam gdzieś na jakimś blogu, lekko zmodyfikowałam i wyszło najbardziej mokre, czekoladowe i aromatyczne ciasto- rozpływa się w ustach! A czekolada w połączeniu z truskawkami i bitą śmietaną przecież nie może smakować źle :)



Czekoladowy spód:
1,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
3 kopiaste łyżki ciemnego kakao
2 łyżeczki sody
0,5 łyżeczki soli
1 szklanka gorącej wody
Niecałe 0,5 szklanki oleju
1 łyżka octu
1 łyżka kawy rozpuszczalnej
Kilka kropli aromatu waniliowego
100 g czekolady mlecznej posiekanej na średniej wielkości kawałki

1. Do miski wsypać mąkę, cukier, kakao, sodę i sól. Wymieszać.
2. Do drugiej miski wlać wodę, olej, ocet, aromat waniliowy, dosypać kawę i również wymieszać.
3. Połączyć i wymieszać zawartość obu misek, pod koniec dodając czekoladę.
4. Spód tortownicy o średnicy 23 cm wyłożyć papierem do pieczenia, boki posmarować margaryną i posypać bułką tartą, a następnie wylać ciasto.
5. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C i piec do „suchego patyczka” (ok. 30 minut).
6. Upieczone ciasto wyjąć z tortownicy i poczekać aż ostygnie.
7. Ostudzone ciasto położyć na paterze.

Na wierzch:
Ok. 70 dag truskawek (mniej lub więcej- w zależności od wielkości owoców)
660 ml śmietany słodkiej 30%
1 łyżka cukru pudru
1 cukier wanilinowy (16 g)
3 śmietan-fixy
Ok. 30 g czekolady deserowej, startej na tartce o dużych oczkach

8. Truskawki umyć, odszypułkować, osuszyć.
9. Ułożyć na czekoladowy spód węższymi końcówkami do góry- jedna obok drugiej.
10. Schłodzoną śmietanę ubić z cukrem pudrem i cukrem wanilinowym, pod koniec dodając śmietan-fixy.
11. Nałożyć śmietanę na truskawki i fikuśnie wyrównać.
12. Posypać czekoladą, schłodzić. 

SMACZNEGO!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz