sobota, 2 listopada 2013

kokosowe poduszeczki

Wreszcie znalazłam czas na pieczenie i blogowanie, więc podzielę się z wami kolejnym przepisem. Te ciasteczka są absolutnie rewelacyjne! Nazwałam je poduszeczkami, są małe, kwadratowe, delikatne, kruche. Ale oprócz tego, że są pyszne, robi się je w kilka minut! Według oryginalnego przepisu wyrobione ciasto należy włożyć na 1 h do lodówki, w następnej wersji na 20 min do zamrażarki, a ja schowałam je dosłownie na czas, kiedy przygotowywałam blaszki i stolnicę. Serdecznie polecam, szczególnie tym zapracowanym ;). (źródło)


Składniki na dużą porcję ciasteczek- 3 blaszki z piekarnika:

CIASTO:
  • 400 g masła/margaryny
  • 160 g cukru (trochę ponad 3/4 szklanki)
  • 2 jajka
  • 560 g mąki pszennej (ok. 3 i 1/3 szklanki)
  • 100 g wiórków kokosowych (1 szklanka)
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • opakowanie cukru wanilinowego (16 g)
DO OBTOCZENIA:
  • ok. 100 g wiórków kokosowych
  • cukier (wg uznania)
  1. Masło i cukier ucieramy mikserem. Dodajemy jajka jedno po drugim i dalej miksujemy. Wsypujemy mąkę, wiórki, proszek do pieczenia i cukier wanilinowy i dokładnie wszystko miksujemy. Można poprawić łyżką lub ręką.
  2. Wkładamy ciasto do zamrażarki.
  3. W tym czasie blaszki wykładamy papierem do pieczenia, na stolnicę wysypujemy trochę wiórków i trochę cukru (u mnie w stosunku 1:1), a piekarnik nastawiamy na 170°C.
  4. Ciasto wyjmujemy z zamrażarki, odrywamy kawałek i rolujemy wałeczek na stolnicy, jak na kopytka (moje wałeczki miały średnicę ok. 2 cm.) Wiórki i cukier powinny go oblepić. Kroimy na kawałki o długości ok. 3 cm. Układamy na blaszce zachowując odstępy.
  5. Wstawiamy do piekarnika i pieczemy ok. 15-20 min do zarumienia. Warto włożyć blaszkę na poziom wyżej, niż środek, ponieważ spód ciasteczek rumieni się szybciej, niż góra.
SMACZNEGO!

1 komentarz: