sobota, 2 sierpnia 2014

pampuchy/ parowańce/ kluski na parze na słodko lub słono

Niby kluski na parze robiono od zawsze, ale u mnie w domu z nimi się nie spotkałam. Bardzo pozytywnie mnie zaskoczyły, kiedy zrobiłam je pierwszy raz :) Są mięciutkie i pulchne. Dobrze smakują z gulaszem albo dżemem i śmietaną. Przepis zaczerpnęłam z bloga najsmaczniejsze.pl.


Składniki na ok. 15 klusek:

  • 20 g drożdży
  • 400 g mąki
  • 2 żółtka
  • szklanka letniego mleka
  • 50 g masła
  • 50 g cukru
  • szczypta soli
  1. Drożdże rozetrzeć z łyżką cukru, dodać mleko, wymieszać i poczekać aż "ruszą".
  2. Do miski przesiać mąkę, dodać resztę cukru, żółtka, masło, sól i drożdże. Wyrobić na gładkie ciasto, przykryć ściereczką i odstawić do podwojenia objętości.
  3. Wyrośnięte ciasto podzielić na małe pączusie, przykryć i ostawić jeszcze na ok. 15 min do wyrośnięcia.
  4. Do dużego garnka nalać trochę wody, na wierzch zawiązać bawełnianą ściereczkę lub pieluchę tetrową. Wodę zagotować, ułożyć w odstępach kluski, garnek przykryć drugim (niczym ogromną przykrywką) i parować ok. 10 min.
  5. Gotowe podawać z sosem lub dżemem i śmietaną.
SMACZNEGO!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz